Czym jest home staging i kto może na nim skorzystać?

Home staging

Posiadanie nieruchomości, w której nie zamieszkujemy wiąże się z koniecznością zadysponowania lokalem, aby jego utrzymanie nie generowało niepotrzebnych kosztów. Najpopularniejszymi rozwiązaniami w tym względzie będą sprzedaż lub wynajem. Jeżeli nie zależy nam na szybkim uzyskaniu większej sumy pieniędzy uzyskanej w wyniku sprzedaży lokalu mieszkalnego, warto rozważyć opcję wynajmu, dzięki której nieruchomość pozostanie naszą własnością, nie będzie generowała kosztów, a być może uda się na niej zyskać. Wynajem nieruchomości wiąże się z wieloma czynnikami, kształtującymi relację pomiędzy najemcą, a wynajmującym. Wynajem mieszkania posiada swoje zalety i wady, które warto przeanalizować w celu podjęcia ostatecznej decyzji. Pomocne okazują się elementy analizy SWOT, pierwotnie stosowanej w biznesie. Dzięki kalkulacji mocnych i słabych stron wynajmu można zdecydować o tym, czy warto wynajmować mieszkanie lokatorom.

Home staging w praktyce, czyli jak pracuje home stager?

Zdecydowaną zaletą wynajmu jest możliwość posiadania nieruchomości, która na przestrzeni lat może znacznie zwiększyć swoją wartość. Mieszkanie, z którego obecnie nie korzystamy może stanowić doskonałe zabezpieczenie finansowe lub przyszłe miejsce zamieszkania dziecka, które po osiągnięciu pełnoletności będzie rozpoczynało życie na własny rachunek. Wynajęta nieruchomość generuje zysk – osoba zamieszkująca, na podstawie umowy wynajmu, zobowiązana jest do opłacania rachunków za media oraz opłaty odstępnego. Na poczet ewentualnych zniszczeń możesz pobrać kaucję, stanowiącą zabezpieczenie finansowe.

Home staging – korzyści

Celem home stagingu, a jednocześnie korzyścią, płynącą z realizacji profesjonalnego przygotowania nieruchomości na sprzedaż lub wynajem jest zwiększenie zysku ze sprzedaży nieruchomości, który może sięgnąć 10% jej wartości. Jeśli zależy nam na szybkiej sprzedaży lub wynajmie lub ogłoszenie mimo zamieszczenia w popularnych serwisach nie cieszy się zainteresowaniem, warto zainwestować w home staging, aby skutecznie przyspieszyć podpisanie umowy. Pierwsze wrażenie, które uzyskuje się podczas oglądania nieruchomości jest niezwykle ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub wynajmie. Korzystając z usług agenta nieruchomości, który realizuje home staging zwiększamy szanse szybkiej sprzedaży w atrakcyjnej cenie oraz zyskujemy grono potencjalnych klientów, dzięki kontaktom pośrednika.

Home staging – finansowanie

Finansowanie zakupu nieruchomości w procesie home stagingu może zostać połączone z usługą doradztwa finansowego. Aby efektywnie sprzedać lub wynająć nieruchomość, niezwykle istotne znaczenie ma ustalenie ceny oraz zakresu negocjacji. Dzięki niewielkiej inwestycji w home staging można znacznie zwiększyć szanse na jej zbycie. Finansowanie w ramach home stagingu to inwestycja, która się opłaca. Założenie przygotowania nieruchomości na sprzedaż lub wynajem wiąże się z niskim nakładem, który nie obciąży znacznie portfela właściciela. Zakres koniecznych prac związany jest jednak ze stanem technicznym nieruchomości, w której należy jedynie zastosować modne dodatki lub wykonać prace remontowe, wraz z odmalowaniem ścian i wymianą podłóg.

Home staging i nieoceniona pomoc agenta nieruchomości

Dzięki wsparciu pośrednika nieruchomości, proces home stagingu ulega znacznemu usprawnieniu. Ogromna baza kontaktów pozwala zaprezentować nieruchomość potencjalnym nabywcom, którzy życzą sobie porównać kilka ofert. Jego kontakty pozwolą skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy finansowego, który sprawdzi się ponadto przy transakcji zakupu lub wynajmu. Dzięki kontaktom oraz doświadczeniu pośrednika nieruchomości znacznie spada koszt obsługi notarialnej. Notariusz, współpracujący regularnie z agencja nieruchomości oferuje atrakcyjne rabaty, a także dostępność terminów podpisania umowy.

Home staging wraz z obsługą agenta nieruchomości stanowią połączenie, pozwalające efektywnie sprzedać lub wynająć nieruchomość w dobie ogromnej konkurencji na rynku ofert. Uzyskanie dobrej ceny sprzedaży w wysokości, adekwatnej do stanu oraz lokalizacji jest możliwe dzięki skoordynowaniu profesjonalnych technik sprzedażowych, dostosowaniu wnętrz do wymogów osób zainteresowanych wraz z bazą klientów, zainteresowanych podobnymi ofertami. Działania, zmierzające w kierunku finalizacji oferty muszą więc być kompleksowe, skoordynowane, o szerokim zakresie, niskim koszcie oraz odbywać się w krótkim czasie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *